Tobias Larsson och Cecilia Eriksson: Bokkarusellen 2022 – Faktaböcker för barn och unga

När CC-knappen syns kan du själv välja textning.

Livestream-inspelning av presentationen “Faktaböcker för barn och unga” som hålls av Tobias Larsson och Cecilia Eriksson från Helsingfors stadsbibliotek. Webbinariet “Bokkarusellen 2022” hölls den 18-20 januari 2022. Bibliotekspersonal från olika delar av Svenskfinland bokpratar om böcker som utkommit år 2021.

Bokkarusellen arrangerades av Svenska samarbetsgruppen för utvecklingsuppdrag ÅKE i samarbete med det riksomfattande specialuppdraget Erte (Seinäjoki stadsbibliotek har ett riksomfattande specialuppdrag att stöda barn och ungas läsande och läskunnighet genom biblioteken) samt Bibliotekskanalen.

Alla videor från Bokkarusellen 2022
I Boksampo kan du läsa mer om böckerna
Lubu-sidor på Biblioteken.fi

Live-stream: Panu Somerma, Mikko Helander och Joonas Nevalainen
Grafik: Mikko Helander
Producent: Riitta Taarasti
Produktion: Bibliotekskanalen (Kirjastokaista), 2022

Delning och inbäddningskod

Om du klickar på -symbolen som finns uppe till höger i programmet hittar du knappar för att dela programmet samt en inbäddningskod . Om du kopierar och klistrar in koden på din egen sida, syns programmet där.

Taggar