Fredrika Sundberg: Beekeeping, balcony gardening and furniture renovation

När CC-knappen syns kan du själv välja textning.

Live-stream inspelning från tvådagars webbinariet “Nordic Libraries Annual: Towards Sustainable Futures” som hölls den 5-6 november 2020. På den här videon kan du lyssna på Mariehamns stadsbiblioteks bibliotekschef Fredrika Sundbergs presentation “Beekeeping, balcony gardening and furniture renovation – Our library’s environmental action plan and its effects”.

Konferensen Nordic Libraries Annual ordnades för första gången i år. Temat för konferensen var hållbar utveckling. Konferensen tog upp hållbarhet från olika synpunkter och olika kunskapsområden. Programmet bestod av två Keynote-föredrag, flera presentationer om olika infallsvinklar till hållbarhet i de nordiska länderna, samt kortare presentationer om finländska utvecklingsprojekt och ”best practices” i olika bibliotek. Nordic Libraries Annaul arrangerades av Regionförvaltningsverken (AVI) i Finland.

Mariehamns stadsbiblioteks webbplats
Nordic Libraries Annual: Towards Sustainable Futures, program
Regionförvaltningsverkens webbplatsegional
Alla videor från seminariet

Se också:
Andra svenskspråkiga presentationer på Bibliotekskanalen

Live-stream: Panu Somerma and Mikko Helander
Producent: Riitta Taarasti
Produktion: Bibliotekskanalen (Kirjastokaista), 2020

Delning och inbäddningskod

Om du klickar på -symbolen som finns uppe till höger i programmet hittar du knappar för att dela programmet samt en inbäddningskod . Om du kopierar och klistrar in koden på din egen sida, syns programmet där.

Taggar