Susanne Ahlroth: Läskunnighet – bör man vara orolig?

När CC-knappen syns kan du själv välja textning.

Livestream-inspelning av presentationen “Läskunnighet: bör man vara orolig?” som hålls av överinspektör Susanne Ahlroth från Regionförvaltningsverket. “Kommunforum för läskunnighet 2023” hölls den 18.4.2023.

OBS! Den finskspråkiga inledningen är inte textad. Textningen börjar 00:57, då Ahlroth börjar tala svenska.

Hur bör man beakta försvagad läskunnighet och försämrade inlärningsresultat i kommunerna? Kommunforum för läskunnighet 2023 sammanför sakkunniga med olika perspektiv på läskunnighet. I inläggen under evenemanget erbjuds information och tips för läskunnighetsarbetet i såväl större som mindre kommuner.

Seminariet riktar sig till personal och förtroendevalda inom kommunorganisationer samt alla som är intresserade av kommunernas läskunnighetsfrämjande arbete.

Seminariet ordnas som ett samarbete mellan Utbildningsstyrelsen, Läscentrum, Barnboksinstitutet, Äidinkielen opettajain liitto och Seinäjoki biblioteks riksomfattande specialuppdrag gällande bibliotekstjänster som främjar barns och ungas läsande (ERTE).

Videor från Kommunforum för läskunnighet 2023 på finska
Läsrörelsen sidor

Live-stream: Clutch Productions, 2023

Delning och inbäddningskod

Om du klickar på -symbolen som finns uppe till höger i programmet hittar du knappar för att dela programmet samt en inbäddningskod . Om du kopierar och klistrar in koden på din egen sida, syns programmet där.

Programmet på kartan

Taggar