Sidospår tipsar: Karen M McManus – En av oss ljuger

När CC-knappen syns kan du själv välja textning.

Sidospårs boktrailer om Karen M. McManus bok En av oss ljuger (B. Wahlström, 2017).

Debutthrillern ”En av oss ljuger” håller läsaren i ett gastkramande grepp från början till slutet. Fem elever får kvarsittning, men bara fyra av dem kommer levande därifrån. Var och en är misstänkt och alla har de något att dölja. Bronwyn siktar på Yale och har aldrig brutit mot en enda regel. Cooper är den lugna baseballstjärnan, som kommer överens med alla. Nate är skolans badboy som redan är känd hos polisen. Dansernas drottning Addy försöker hålla ihop sitt perfekta liv. Simon är skaparen av skolans skvallerapp: han känner allas mörkaste hemligheter. Simon dör ett dygn innan han var på väg att avslöja någon mörk hemlighet om Bronwyns, Coopes, Nates och Addys liv. Simons död var ingen olycka och de är alla misstänkta. Alla har de hemligheter. Hur långt är de beredda att gå för att dölja sina hemligheter?

Mer information:
Karen M. McManus i Sidospår
Boken i Sidospår

iMovie-video: Katja Kyllönen
Vinjett: Panu Somerma
Bild: pixabay.com/fi
Musik: ”Awkward Meeting” Kevin MacLeod (incompetech.com)
Licensed under Creative Commons: By Attribution 3.0 License
Produktion: Sidospår och Bibliotekskanalen – Biblioteken.fi, 2018

Delning och inbäddningskod

Om du klickar på -symbolen som finns uppe till höger i programmet hittar du knappar för att dela programmet samt en inbäddningskod . Om du kopierar och klistrar in koden på din egen sida, syns programmet där.

Taggar