Koko kansa lukee – Hela folket läser 2018

När CC-knappen syns kan du själv välja textning.

Hela folket läser 5.–25.2.2018! Februari är rätt tid för att prova på e-läsning och göra det tillsammans med hela vänkretsen. Biblioteken och förlagen erbjuder samtidigt läsning för såväl vuxna som barn och ungdomar både på svenska och finska. Böckerna i Hela folket läser kampanjen är Kjell Westös Hägring 38, Nora Strömmans Det är du, inte jag, Malin Klingenbergs och Joanna Vikström-Eklövs Den fantastike Alfredo, Lars Petterssons Kaamosmurhat, Paula Noronens Tagli ja Telle: Tehtävä kauppakeskuksessa och Timo Parvelas och Bjørn Sortlands Kepler62. Kirja yksi, Kutsu.

Du kan läsa böckerna på nätet i Ellibs användargränssnitt eller i den nya Ellibs-appen (som kan laddas ner från appbutiken i din telefon) på samma sätt som en vanlig webbsida eller ladda ner böckerna på din egen dator, surfplatta eller smarttelefon. Du behöver inte hålla reda på återlämningsdatumet, eftersom böckerna returneras automatiskt då lånetiden tagit slut.

Kampanjböckerna hittar du fr.o.m. den 5. februari i de allmänna bibliotekens gemensamma e-bibliotek på adressen ekirjasto.kirjastot.fi/sv. I eBiblioteket hittar du också annat att läsa, se och höra på.

Så här deltar du i kampanjen Hela folket läser

För att låna böckerna behöver du bara ditt eget biblioteks lånekort, nätförbindelse och en apparat lämpad för läsning. Du kan låna böckerna under hela kampanjen den 5.-25.2.2017.

Video: Mikko Helander
Grafik: Harri Oksanen
Musik: ”Marimba Motivation” by Dave Depper (needledrop.co/artists/dave-depper/)
Producent: Riitta Taarasti
Produktion: Bibliotekskanalen– Biblioteken.fi, 2017

Delning och inbäddningskod

Om du klickar på -symbolen som finns uppe till höger i programmet hittar du knappar för att dela programmet samt en inbäddningskod . Om du kopierar och klistrar in koden på din egen sida, syns programmet där.

Taggar