Koko kansa lukee – Hela folket läser 2018

Koko kansa lukee – Hela folket läser 5.–25.2.2018! Helmikuussa on oikea aika kokeilla e-lukemista ja tehdä se yhdessä vaikka koko ystäväpiirin kanssa. Kirjastot ja kustantajat avaavat yhtaikaisesti luettavaa lapsille nuorille ja aikuisille.

Koko kansa lukee -kampanjan kirjat ovat Lars Petterssonin Kaamosmurhat, Paula Norosen Tagli ja Telle: Tehtävä kauppakeskuksessa, Timo Parvelan ja Bjørn Sortlandin Kepler62. Kirja yksi, Kutsu, Kjell Westön Hägring 38, Nora Strömmanin Det är du, inte jag, Malin Klingenbergin ja Joanna Vikström-Eklövin Den fantastike Alfredo.

Kirjoja voi lukea helposti Ellibs-käyttöliittymässä tai uudella Ellibs-sovelluksella (ladattavissa oman puhelimen sovelluskaupasta) samaan tapaan kuin avaisi nettisivun tai ne voi ladata omalle tietokoneelle, tabletille tai älypuhelimelle. Laina-ajoista ei tarvitse huolehtia, sillä kirjat palautuvat automaattisesti laina-ajan päätyttyä.

Kampanjakirjat löytyvät 5. helmikuuta osoitteesta ekirjasto.kirjastot.fi, joka on yleisten kirjastojen yhteinen e-kirjasto. E-kirjastosta löytyy myös muuta luettavaa, katseltavaa ja kuunneltavaa.

Näin osallistut Koko kansa lukee -kampanjaan
Kirjan lainaamiseen tarvitaan vain paikallisen, oman kirjaston kirjastokortti, verkkoyhteys ja lukemiseen soveltuva laite. Kirjat ovat kaikkien yhtaikaisesti lainattavissa koko kampanjan ajan 5.–25.2.2018.

Kampanjakirjat e-kirjastossa:
Lars Pettersson: Kaamosmurhat
Paula Noronen: Tagli ja Telle: Tehtävä kauppakeskuksessa
Timo Parvela ja Bjørn Sortland: Kepler62. Kirja yksi, Kutsu
Kjell Westö: Hägring 38
Nora Strömman: Det är du, inte jag
Malin Klingenberg ja Joanna Vikström-Eklöv: Den fantastike Alfredo

Video: Mikko Helander
Grafiikat: Harri Oksanen
Musiikki: ”Marimba Motivation” by Dave Depper (needledrop.co/artists/dave-depper/)
Tuotanto: Kirjastokaista – Kirjastot.fi, 2018