Sanna Barsk: Barns och ungas delaktighet inför flytten av Kiruna stadsbibliotek

När CC-knappen syns kan du själv välja textning.

Live-stream inspelning från webbinariet “Lukulystit – Läsfest” som hölls den 22-23 november 2023. På den här videon kan du lyssna på Kiruna stadsbiblioteks barn- och ungdomsbibliotekarie & biträdande chef Sanna Barsks presentation “Barns och ungas delaktighet inför flytten av Kiruna stadsbibliotek”.

Onsdag 22.11.2023 ordnades Lukulystit på finska med temat Alla ska läsa, alla ska komma till bibban. Torsdag 23.11 arrangerades Läsfest på svenska med temat Gör rum för barn.

“Lukulystit – Läsfest” arrangerades av Seinäjoki stadsbibliotek som har ett riksomfattande specialuppdrag att stöda barn och ungas läsande och läskunnighet genom biblioteken. Verksamheten finansieras av Undervisnings- och kulturministeriet.

Alla videor från Läsfest-webbinarium 2023
Lukulystit-Läsfest-sidor
Lubu-sidor på Biblioteken.fi

Live-stream: Mikko Helander och Joonas Nevalainen
Producent: Riitta Taarasti
Produktion: Bibliotekskanalen (Kirjastokaista), 2023

Delning och inbäddningskod

Om du klickar på -symbolen som finns uppe till höger i programmet hittar du knappar för att dela programmet samt en inbäddningskod . Om du kopierar och klistrar in koden på din egen sida, syns programmet där.

Taggar