Bokkarusellen 2024, dag 1: Avslutande diskussion om barnböcker

När CC-knappen syns kan du själv välja textning.

Livestream-inspelning av den avslutande diskussionen på Bokkarusellens 2024 första dag, den 23 januari. Dagens tema var barnböcker. På den här videon kan du lyssna på en diskussion om barnböcker med Lena Sågfors från Erte, Sara Nordlund-Laurent från Esbo stadsbibliotek och Tobias Larsson från Helsingfors stadsbibliotek.

“Bokkarusellen 2024” hölls den 23-25 januari 2024. Bibliotekspersonal från olika delar av Svenskfinland bokpratar om böcker som utkommit år 2023. Vill du hitta nya böcker att läsa högt eller lägga i händerna på barn och unga? Eller få tips på böcker att läsa själv och rekommendera andra?

Program:
– Dag 1: Barnböcker
– Dag 2: Ungdomsböcker & faktaböcker för barn och unga
– Dag 3: Böcker för vuxna

Bokkarusellen arrangerades av Svenska samarbetsgruppen för utvecklingsuppdrag ÅKE (Borgå, Helsingfors, Vasa och Åbo stadsbibliotek samt Regionförvaltningsverket) i samarbete med Kirjastokaista – Bibliotekskanalen och Erte (Det riksomfattande specialuppdraget som främjar barn och ungas läsande och läskunnighet).

Alla videor från Bokkarusellen 2024
Alla videor från Bokkarusellen 2023
Alla videor från Bokkarusellen 2022

Böckerna som presenteras i Bokkarusellen 2024 finns listade i Boksampo. I Boksampo kan du läsa mer om böckerna.
Bokhylla: Bokkarusellen 2024

Live-stream: Mikko Helander och Joonas Nevalainen
Producent: Riitta Taarasti
Produktion: Bibliotekskanalen (Kirjastokaista), 2024

Delning och inbäddningskod

Om du klickar på -symbolen som finns uppe till höger i programmet hittar du knappar för att dela programmet samt en inbäddningskod . Om du kopierar och klistrar in koden på din egen sida, syns programmet där.

Programmet på kartan

Taggar