Upptäcktsfärder på musikavdelningar tillsammans med musiker

Vad händer när en musiker får en inbjudan till bibliotekets musikavdelning och uppgiften att tipsa om tre saker där? Det får du veta i serien På upptäcktsfärd på musikavdelningen, vars första del publicerades 4. september. Marko Annala, Aija Puurtinen, Jukka Nousiainen och Kauko Röyhkä medverkar i serien.

Varje onsdag i september publiceras ett nytt avsnitt. Videorna är ca fem minuter långa och du kan se dem på Bibliotekskanalen, på vår Youtube-kanal och som Facebook-videor. Videorna är finskspråkiga men är textade till svenska.

Följ med serien och hör på hur bibliotek ser ut och hörs på de här upptäcktsfärderna!

”Det lönar sig att se på bibliotek lite mångsidigare än bara som bokutlåningsplatser.”
– Marko Annala –

”Jag är ganska förbluffad över vilket utbud som nuförtiden finns här”
– Aija Puurtinen –

”Jag har inte känt till något sånt här heller. Jag måste nog ta ännu den här!”
– Jukka Nousiainen –

”De här biblioteksgrejerna är bra, för att man kan prova på alla möjliga konstiga musikrelaterade saker och se om man hittar nåt spännande. Jag behöver hela tiden något nytt. Det stimulerar min egen kreativitet”
– Kauko Röyhkä –

Teaser-video för serien På upptäcktsfärd på musikavdelningen (på finska)