Sören Lillkung svarar på tre frågor om bibliotek

I Bibliotekskanalens serie Tre frågor om bibliotek träffar vi kända personer som berättar om sitt barndomsbibliotek och sitt senaste biblioteksbesök, samt beskriver biblioteket med tre ord.

I den nyaste delen av serien är det som Svensk kulturfondens vd, operasångaren Sören Lillkung som svarar på frågorna.

Videorna i serien Tre frågor om bibliotek är korta, lätta att dela och passa bra för marknadsföring av alla bibliotek. Seriens svenskspråkiga avsnitt har både svenskspråkiga och finskspråkiga undertexter. (Du kan välja textning genom att klicka på cc-knappen nere till höger på videon). De får fritt bäddas in på hemsidor, webbibliotek och bloggar. Videorna finns på Bibliotekskanalen.fi och vi gör dessutom Facebookversioner, som lämpar sig för att delas på Facebook. Vi strävar till att publicera nya svenskspråkiga avsnitt ca varannan månad.

I vår materialbank hittar du en gränssnittskomponent för serien Tre frågor om bibliotek som du kan bädda in på dina egna webbsidor. Med hjälp av komponenten uppdateras webbsidan automatisk med den nyaste delen av serien.

Mer om ämnet:
Tre frågor om bibliotek – Sören Lillkung
Facebook-versionen
Alla avsnitt av serien Tre frågor om bibliotek
Den finskspråkiga serien Kolme kysymystä kirjastosta
Tre frågor om bibliotek gränssnittskomponenten

– Anna-Maria Malm, 13.3.2019 –