Nettas Läslustskola – DEL 2: Det välgörande muntliga berättandet

När CC-knappen syns kan du själv välja textning.

I den andra delen av Nettas Läslustskola berättar läsinspiratören Agneta ”Netta” Möller-Salmela om det muntliga berättandet. Det muntliga berättandet brukar fånga alla och i det finns en stark närvaro, som både den som berättar och den som lyssnar känner av.

På videon tipsar Netta om hur man bygger upp muntliga berättelser och hon visar också hur man kan lära ut nya ord med hjälp av muntligt berättande. Du får höra berättelsen om kackerlacksflickan Cucarachita och samtidigt lära dig lite spanska!

Visa mer:
Nettas läslustskola -serie

Film: Panu Somerma och Mikko Helander
Klipp: Mikko Helander
Grafik: Mikko Helander
Producent: Riitta Taarasti
Översättning: Anna-Maria Malm
Produktion: Bibliotekskanalen – Biblioteken.fi, 2015

Delning och inbäddningskod

Om du klickar på -symbolen som finns uppe till höger i programmet hittar du knappar för att dela programmet samt en inbäddningskod . Om du kopierar och klistrar in koden på din egen sida, syns programmet där.

Programmet på kartan

Taggar