Inga Lundén på IFLA president’s meeting i Helsingfors

När CC-knappen syns kan du själv välja textning.

IFLA president’s meeting ordnades den 22 -24.5. i Helsingfors. Temat för seminariet var ”Strong Libraries, Strong Societies: Impact of Libraries on Society”. Under seminariet diskuterade bibliotekens påverkan på samhället och de nya trender som har publicerats i IFLA Trend Report 2013. Stockholms stadsbibliotekarie Inga Lundén som tidigare varit ordförande för Svensk biblioteksförening var en av talarna på seminariet. Bibliotekskanalen tog tillfället i akt att intervjua Inga Lundén för att höra hennes tankar om bland annat vilken betydelse biblioteken har i det svenska samhället, hur IFLA:s trender och den förändrade informationsmiljön påverkar biblioteksarbetet i Sverige och om behovet av nordiskt samarbete inom biblioteksbranschen.

IFLA President’s Meeting 2014
IFLA:s trender
Stockholm stadsbibliotek

Intervjuare: Anna-Maria Malm
Film: Tuomas Lipponen och Panu Somerma
Klipp: Panu Somerma
Produktion: Bibliotekskanalen – Biblioteken.fi, 2014

Delning och inbäddningskod

Om du klickar på -symbolen som finns uppe till höger i programmet hittar du knappar för att dela programmet samt en inbäddningskod . Om du kopierar och klistrar in koden på din egen sida, syns programmet där.

Programmet på kartan

Taggar