Riitta Taarasti: Kokemuksia saavutettavien videoiden tuottamisesta | Ymmärrän-seminaari 2021

Youtube-videoiden tekstityspainikkeen saat esille käynnistämällä videon.

Kirjastokaistan tuottaja ja toimittaja Riitta Taarasti kertoo saavutettavien videoiden tuottamisesta. Esitys pitää sisällään Kirjastokaista.fi:n kokemuksia, kirjastojen henkilökunnalle tehdyn tekstityksiä koskevan kyselyn tulokset sekä vinkkejä tekstitysten tuottamiseen, Esitys on taltioitu 7.4.2021 etänä järjestetyssä Ymmärrän 2021 -seminaarissa.

Celian Ymmärän-seminaari oli suunnattu erityisesti julkishallinnon viestijöille, sisältöjä tuottaville asiantuntijoille ja valmistelijoille sekä johdolle. Neljättä kertaa järjestetyn maksuttoman seminaarin teemana oli vuonna 2021 saavutettavuustyön riman nostaminen. Tapahtumassa oli viittomakielen tulkkaus sekä kirjoitustulkkaus. Kaikki seminaarin esitykset löytyvät Celian YouTube-tililtä.

Lisätiedot:
Yleisille kirjastoille tehdyn tekstityksiä koskevan kyselyn tulokset
Bloggauksia ja videoita tekstityksistä Kirjastokaistalla
Ymmärrän-seminaarin ohjelma ja esitykset Celian sivuilla

Video: Celia