Virpi Veijanen: Muistisairaan asiakkaan kohtaaminen

Päijät-Hämeen Muistiyhdistyksen toiminnanjohtaja Virpi Veijanen kertoo esityksessään muistisairauksista. Esitys sisältää arvokasta tietoa, josta on hyötyä myös muistisairaiden ihmisten kohtaamisessa asiakaspalvelutilanteissa kirjastossa.

Päijät-Hämeen Muistiyhdistys ry on muistisairaiden ja heidän läheistensä potilas- ja edunvalvontajärjestö. Yhdistys hallinnoi Päijät-Hämeen Muistiluotsi asiantuntija- ja tukikeskuksen toimintaa, jota rahoittaa Sosiaali‑ ja terveysjärjestöjen avustuskeskus (STEA) Veikkauksen tuotoilla. Päijät-Hämeen Muistiluotsi tarjoaa tietoa, tukea ja toimintaa alueen muistiperheille ja muistiasioista kiinnostuneille.

Esitys on osa Lahden alueellisen kehittämiskirjaston 29.3.2023 Teamsissa järjestämää ”Kaikkien kirjasto” ‑webinaaria. Webinaarissa käsiteltiin yhdenvertaisuutta kirjaston arjessa. Kuinka kirjastojen palveluja voitaisiin vielä paremmin kehittää kaikki asiakasryhmät huomioiden? Miten tuetaan yhdenvertaisuutta ja palvelujen saavutettavuutta myös niille ryhmille, jotka helposti jäävät marginaaliin?

Video on tuotu Kirjastokaistalle Lahden AKE:n YouTube-kanavalta.

Koulutuspäivän materiaalit
Päijät-Hämeen Muistiyhdistys ry:n kotisivut
Lahden AKE:n YouTube-kanava

Videon tuotanto: Lahden kaupunginkirjaston alueellinen kehittämistehtävä