Satu Miettinen: Aktiivinen kuntalainen – palvelumuotoilun työkalut osallisuuden kehittämisessä?

Oppiva kirjasto -verkoston, Mikkelin kirjastojen ja Itä-Suomen aluehallintoviraston järjestämässä Avarasti ajattelemaan! – palvelumuotoilu kehittämisen apuna koulutuspäivässä kuultiin Lapin yliopiston taideteollisen muotoilun professorin Satu Miettisen esitys palvelumuotoilusta. Miettisen esityksen keskiössä on palvelumuotoilu osallisuuden ja käyttäjien osallistamisen näkökulmasta. Taiteen tohtori Satu Miettinen työskentelee palvelumuotoilun tutkimushankkeissa ja konsultoi erilaisissa julkisten palvelujen kehittämis- ja koulutushankkeissa. Miettinen on toiminut myös laajasti erilaisissa kotimaisissa ja kansainvälisissä taideteollisuuden kehittämistehtävissä.

Oppiva kirjasto wiki
Avarasti ajattelemaan! Palvelumuotoilu kehittämisen apuna

Kuvaus ja editointi: Ilkka Sihvonen, opiskelija, Sähkö- ja informaatiotekniikan laitos, Mikkelin ammattikorkeakoulu