Nadja Sumanen: Mitä sinulle soisin – fiktiivisen nuoren elämä, taakat ja tarpeet terapeutti-kirjailijan kuvaamana

Toimintaterapeutti ja nuortenkirjailija Nadja Sumanen pitää esityksen “Mitä sinulle soisin – fiktiivisen nuoren elämä, taakat ja tarpeet terapeutti-kirjailijan kuvaamana”. Luento on osa IBBY Finland ry:n ”Mielen kielellä” -seminaaria, joka pidettiin kansainvälisenä lukutaidon päivänä 8.9.2023 Pasilan kirjaston auditoriossa. Nadja Sumasen esityksen lopuksi IBBY Finlandin puheenjohtaja Demi Aulos esittää Sumaselle ennakkoon saapuneita katsojakysymyksiä. Mukana on myös yleisökysymyksiä Pasilan kirjaston auditoriosta.

Lasten- ja nuortenkirjaseminaarissa käsiteltiin mielen hyvinvointia ja sen tukemista kirjallisuuden, lukemisen ja sanataiteen keinoin. Seminaari koostui kolmesta puheenvuorosta sekä paneelikeskustelusta. Tilaisuuden juontajana toimi IBBY Finlandin puheenjohtaja Demi Aulos. Seminaari oli suunnattu lasten- ja nuorten kirjallisuusalan ja kasvatusalan ammattilaisille, lasten- ja nuortenkirjallisuudesta kiinnostuneille sekä lapsiperheiden vanhemmille.

Seminaarin järjestäjä on IBBY Finland ry. IBBY Finland on lasten- ja nuortenkirjallisuuden ystävien järjestö, joka tekee vapaaehtoisvoimin töitä lukuilon, lukemisen ja laadukkaan lasten- ja nuortenkirjallisuuden puolesta sekä kotimaassa että ulkomailla.

Mielen kielellä -seminaarin kaikki esitykset
Seminaarin ohjelma IBBYn sivuilla

IBBYn aiempien vuosien seminaarien esitykset:
Kirja mielessä -seminaari (2022)
Lastenkirjan monet kielet -seminaari (2021)
Lasten ja nuorten tietokirjat lukuilon edistäjänä -seminaari (2020)

Stream: Mikko Helander ja Joonas Nevalainen
Tuotanto: Kirjastokaista, 2023