Mielen kielellä – lasten- ja nuortenkirjaseminaarin paneelikeskustelu

Kuvittaja, lastenkirjailija Mira Mallius, psykologi, lastenkirjailija Julia Pöyhönen ja sanataiteen opettaja, lastenkirjailija Maami Snellman keskustelevat sanataiteesta, mielen hyvinvoinnista, mielenterveydestä ja tunnetaidoista lasten- ja nuortenkirjoissa. IBBY Finland ry:n puheenjohtaja Demi Aulosksen vetämä paneelikeskustelu on osa IBBY Finlandin ”Mielen kielellä” -seminaaria, joka pidettiin kansainvälisenä lukutaidon päivänä 8.9.2023 Pasilan kirjaston auditoriossa. Mukana on myös yleisökysymyksiä ja kommentteja Pasilan kirjaston auditoriosta.

Lasten- ja nuortenkirjaseminaarissa käsiteltiin mielen hyvinvointia ja sen tukemista kirjallisuuden, lukemisen ja sanataiteen keinoin. Seminaari koostui kolmesta puheenvuorosta sekä paneelikeskustelusta. Tilaisuuden juontajana toimi IBBY Finlandin puheenjohtaja Demi Aulos. Seminaari oli suunnattu lasten- ja nuorten kirjallisuusalan ja kasvatusalan ammattilaisille, lasten- ja nuortenkirjallisuudesta kiinnostuneille sekä lapsiperheiden vanhemmille.

Seminaarin järjestäjä on IBBY Finland ry. IBBY Finland on lasten- ja nuortenkirjallisuuden ystävien järjestö, joka tekee vapaaehtoisvoimin töitä lukuilon, lukemisen ja laadukkaan lasten- ja nuortenkirjallisuuden puolesta sekä kotimaassa että ulkomailla.

Mielen kielellä -seminaarin kaikki esitykset
Seminaarin ohjelma IBBYn sivuilla
Katri Kirkkopellon Mollin maailma -sivut

IBBYn aiempien vuosien seminaarien esitykset:
Kirja mielessä -seminaari (2022)
Lastenkirjan monet kielet -seminaari (2021)
Lasten ja nuorten tietokirjat lukuilon edistäjänä -seminaari (2020)

Stream: Mikko Helander ja Joonas Nevalainen
Tuotanto: Kirjastokaista, 2023