Keskustakirjasto tarjoaa kaikille avoimen julkisen tilan

Uusi vuosituhat tarvitsee uuden kirjaston – keskustakirjaston. Keskustakirjasto tarjoaa kaikille avoimen julkisen tilan ydinkeskustassa. Se kohottaa Helsingin profiilia ja on luovan kaupungin näyteikkuna.

Keskustakirjastoon, rakastettuun sivistyksen taloon on helppo tulla keskittymään, oppimaan ja työskentelemään. Siitä tehdään kaupunkilaisten oma talo, jossa kulttuuria voi tehdä itse ja yhdessä muiden kanssa. Digitaalisesti älykkäässä kirjastossa kaupunkilaiset saavat tietoa arjen valintojen tueksi. Oppimista, osaamisen jakamista sekä sisältöjen avaamista tuetaan erilaisilla teknologioilla.

Keskustakirjasto täydentää Töölönlahden kulttuurikeskittymän sanataiteen talolla, jossa kirjallisuus löytää uusia muotoja. Eduskuntaa vastapäätä nousee kansalaisosallistumisen paikka, joka tuo yhteen kaupunkikulttuurista ja kansalaisvaikuttamisesta kiinnostuneita.

Helsingin kaupunki rakentaa Töölönlahdelle uuden kirjaston, keskustakirjaston. Hankkeessa haetaan uuden ajan kirjastoa, josta muodostuu elävä ja toiminnallisesti monipuolinen ihmisten kohtaamispaikka ja energiatehokas merkkirakennus. Keskustakirjasto sijoittuu kaupunkikuvallisesti ja symbolisesti erittäin merkittävälle paikalle Helsingin ydinkeskustaan.

Lisätietoja,
Oodi Helsingin keskustakirjasto – Ode, Helsingfors centrumbibliotek
Centrumbiblioteket erbjuder alla ett öppet offentligt rum -video
Central Library offers a public space open to all video