Kirjastodebatti lukemisesta ja kaunokirjallisuuden asemasta

Suomi on menestynyt hyvin PISA-tutkimuksissa, mutta onko meillä siitä huolimatta aihetta huoleen? Turvaako ”netin lukeminen” lukutaidon vai tarvitaanko sen rinnalle muutakin? Mikä on ylipäätään oikeaa lukemista? Onko kaunokirjallisuuden lukeminen elitististä ja korostetaanko sen merkitystä kirjastoissa liikaa?

Kirjastokaista ja Entressen kirjasto järjestävät yhteistyössä Kirjastodebatti-sarjaa. Kirjastodebatit järjestetään avoimina yleisötilaisuuksina Entressen kirjastossa Espoossa. Toukokuun 2011 kirjastodebattissa pureuduttiin lukemiseen ja kaunokirjallisuuden asemaan. Debatin vetäjänä toimi viestinnän suunnittelija Päivi Litmanen-Peitsala Kirjastot.fi:stä. Hänen vierainaan keskustelemassa olivat Sinikka Koskinen ja Elina Suni Helsingin kaupunginkirjastosta.

Katso myös:
Entressen kirjasto Helmet.fi:ssä