Kallen ja Keijon kirjastoluokat – luokka 8

Kallen ja Keijon kirjastoluokat -animaatiosarjan yhdeksännessä osassa on käsittelyssä luokka 8 eli kaunokirjallisuus ja kielet. Animaatiot on toteuttanut Tuomas Toivainen, joka on tehnyt Ylelle Hullu – hullumpi – yläaste -animaatiosarjan. Kyseisessä sarjassa kuvataan yläastetta käyvien Kallen, Antin, Keijon ja heidän luokkatoveriensa elämää. Myös kirjastoanimaatiossa seikkailevat nämä tutut hahmot eikä huumoria ole unohdettu, vaikka ”äärimmäisen vakavasta” aiheesta kyse onkin. Animaatiot koostuvat kymmenestä noin minuutin pituisesta videosta, joissa kumppanukset ihmettelevät kirjaston luokitusta ja aineistojen sijainteja kirjastossa. Lisäksi näistä lyhyistä animaatioista on koostettu yksi pitkä animaatio.

Katso koko sarja:
Kallen ja Keijon kirjastoluokat