Joni Pyysalo Prosak-proosaklubilla 2016

Joni Pyysalo esiintyi marraskuun 2016 Nuoren Voiman Liiton Prosak-proosaklubilla Kansallisteatterin Lavaklubilla Helsingissä. Videossa Marko Gustafsson haastattelee Pyysaloa, joka lukee myös katkelmia esikoisromaanistaan Alaska (WSOY, 2016). Palkittu runoilija ja kriitikoiden ylistämä novellisti kuvaa sosiaalisen median hallitsemaa aikaa, yrittäjyyttä, nettiseksibisnestä, masennusta ja muistin mekanismien monimutkaisuutta.
Kirjastokaistan tuottamat proosaklubivideot ovat katsottavissa myös Yle Areenassa.

Prosak-klubeja järjestettiin vuosina 2008-2017. Aluksi proosaklubit pidettiin ravintola Dubrovnikissa, josta ne siirtyivät syksyllä 2012 Kansallisteatterin Lavaklubille. Kirjastokaista tuli mukaan kuvaamaan klubit tammikuussa 2010 ja oli mukana vuoden 2016 loppuun saakka.

Lisätietoa:
Joni Pyysalo Kirjasampo.fi:ssä