Johanna Koskela: Vaikuttava viestintä julkisella sektorilla

Johanna Koskela Etelä-Suomen aluehallintovirastosta pitää esityksen ”Vaikuttava viestintä julkisella sektorilla”. Esitys on osa Länsi- ja Sisä-Suomen aluehallintoviraston sekä Vaasan ja Tampereen alueellista kehittämistehtävää hoitavien kirjastojen 5.10.2021 järjestämää ”Strateginen viestintä kirjastoissa” -koulutuspäivää.  Johannan alustuksen jälkeen webinaariosuuden juontaja Mika Mustikkamäki kertoo viestiseinälle tulleista katsojien kommenteista.

Viestintä voidaan ymmärtää teknisenä tiedonvälityksenä tai sosiaalisesti jaetun yhteisen ymmärryksen rakentamisena. Viestintää voidaan lähestyä erilaisten kohderyhmien ja heidän tarpeidensa näkökulmasta, tai viestintä voi olla kytketty ajankohtaisiin tapahtumiin tai poikkeuksellisiin tilanteisiin. Mutta mitä on viestintä strategisesta näkökulmasta? ”Strateginen viestintä kirjastoissa” -koulutuspäivässä tartuttiin tähän näkökulmaan. Päivä koostui asiantuntijapuheenvuoroista sekä laajasta, Päivi Jokitalon vetämästä työpajasta. Päivän asiantuntijapuheenvuorot on julkaistu Kirjastokaistalla.

Pitkähiuksinen nainen

Lisätiedot:
Koulutuspäivän kaikki suomenkieliset esitykset
Heidi Finnilän ruotsinkielinen esitys: Blir du nervös av att intervjuas?

Stream: Solid Stream
Tuotanto: Solid Stream ja julkaisijana Kirjastokaista, 2021