Eeva Keski-Saari: Hyvä käytäntö – Monikulttuurisuuden kohtaaminen kirjastossa

Informaatikko Eeva Keski-Saari Vaasan kaupunginkirjastosta pitää esityksen ”Hyvä käytäntö: Monikulttuurisuuden kohtaaminen kirjastossa”. Esitys on osa Länsi- ja Sisä-Suomen aluehallintoviraston sekä Vaasan ja Tampereen alueellista kehittämistehtävää hoitavien kirjastojen 3.12.2021 yhteisessä järjestämää ”Kirjastot ja kulttuurinen moninaisuus” -koulutuspäivää. Eeva Keski-Saaren alustuksen jälkeen Anneli Haapaharju keskustelee Keski-Saaren kanssa.

Kuuluuko kirjasto kaikille nyt ja tulevaisuudessa? Miten voisimme luoda entistä monimuotoisempaa kirjastopalvelua? Mitä hyötyjä monimuotoisuudesta ja eri kulttuuritaustojen huomioimisesta on kirjastojen työyhteisöille? Minkälaisia onnistumisia ja parannuskohteita kirjastojen monikulttuurinen työ pitää sisällään? ”Kirjastot ja kulttuurinen moninaisuus” -koulutuspäivässä keskityttiin kirjastojen kulttuurisen moninaisuuden kehittämiseen. Webinaarin juontajina toimivat kirjastotoimen ylitarkastaja Mika Mustikkamäki Länsi- ja Sisä-Suomen aluehallintovirastosta, projektisuunnittelija Juliaana Grahn Tampereen kaupunginkirjaston alueellisesta kehittämistehtävästä ja Anneli Haapaharju Vaasan kaupunginkirjaston alueellisesta kehittämistehtävästä.

Lisätiedot:
Koulutuspäivän kaikki suomenkieliset esitykset
Carola Bäckström: Mångkulturell bemötande i biblioteket (ruotsi)
Monikielisen kirjaston sivut Kirjastot.fi:ssä

Stream: Solid Stream