Sivupiiri vinkkaa: Riina Mattila – Silmät avatessa on edelleen pimeää

Sivupiirin Henriika vinkkaa erilaisia nuortenkirjoja. Lukuvinkkinä Riina Mattilan Silmät avatessa on edelleen pimeää (WSOY, 2021). Mukana vinkkivideoilla on myös Henriikan Astrid-koira.

Mitä jää jäljelle ystävän kuoleman jälkeen? Riina Mattila kirjoittaa jälleen rohkeasti vaikeasta aiheesta: kaksisuuntaisesta mielialahäiriöstä ja itsemurhasta. Nuortenromaani kertoo ystävyydestä, jonka kolmanneksi pyöräksi sairaus kiilaa. Vilja ja Joel ovat erottamattomia. Kun parhaan ystävän mieli muuttuu yhä useammin mustaksi ja vuoroin impulsiiviseksi ja arvaamattomaksi, varmistuu diagnoosiksi F31: kaksisuuntainen mielialahäiriö. Sairaus vie Joelin lopulta kokonaan. Viljan elämän on silti jatkuttava. (Tekstin lähde: WSOY)

Lisää Sivupiirin vinkkivideoita

Löydät tämän videon myös:
Sivupiirin Instagramista
Kirjastokaistan Facebookista