Tuula Pere: Tietoa ja tunnetta Topeliuksen saduissa

Livestream-tallenne, jossa kirjailija Tuula Pere pitää esityksen ”Tietoa ja tunnetta Topeliuksen saduissa”. Esitys on osa ”Lasten ja nuorten tietokirjat lukuilon edistäjänä” -seminaaria. IBBY Finland ry:n seminaari oli tarkoitus järjestää alun perin Annantalossa Helsingissä 2.4.2020, mutta korona esti yleisötilaisuuden järjestämisen. Tilaisuus järjestettiin verkkoseminaarina 6.10.2020. Tilaisuuden järjestävät IBBY Finland ry:n kanssa Suomen tietokirjailijat ry, Cultura-säätiö, Entressen kirjasto ja Kirjastokaista. Tilaisuuden juontajana toimi Teresia Volotinen IBBY:stä.

Seminaarissa kuultiin mielenkiintoisia luentoja ja päivän päätteeksi Aarresaari-palkinnon jako. IBBY Finland ry myöntää yhteistyössä Suomen kääntäjien ja tulkkien liiton kanssa Aarresaari-palkinnon korkeatasoiselle lasten- tai nuortenkirjan käännöstyölle.

Tuula Peren kotisivut
Tuula Pere Kirjasammossa
IBBY Finland -sivut
Seminaarin kansainvälisen vieraan Alexandra Grigorievan englanninkielinen esitys