Tarinasaalis 2023: Hanne Korpelainen – Lasten sarjakuvat

Hanne Korpelainen Helsingin kaupunginkirjastosta esittelee vuonna 2023 ilmestyneitä lasten sarjakuvia. Mukana esittelyssä on sellaisia sarjakuvia, jotka aloittavat uuden sarjan tai ovat itsenäisiä teoksia, jotka voi lukea ilman aikaisempien osien tuntemusta.

Tarinasaalis on kokonaisuus, jossa kirjastolaiset vinkkaavat valitsemiaan parhaita vuonna 2023 ilmestyneitä lasten- ja nuortenkirjoja. Mukana ovat myös lapsille ja nuorille sopivat pelit sekä lastenmusiikki. Tarinasaalis-kokonaisuus tuotetaan nyt toista kertaa. Ensimmäinen paketti koottiin vuoden 2022 aineistosadosta. Tarinasaalis-kokonaisuudessa aiheet on jaettu mukaan lähteneiden kirjastojen kesken. Jokainen kirjasto on tuottanut vinkkivideot haluamallaan tavalla ja lähettänyt ne julkaistavaksi Kirjastokaistalle. Tarinasaalis-kokonaisuuden idea on alun perin Espoon kaupunginkirjastosta. Tarinasaalis-tuotantoa koordinoivat yhdessä Seinäjoen kaupunginkirjaston lasten ja nuorten lukemista edistävien kirjastopalvelujen valtakunnallinen erityistehtävä eli Seinäjoen Erte ja Kirjastokaista.

Kirjastojen tuottamat Tarinasaalis-videot on julkaistu kirjastojen omien toiveiden mukaan joko Kirjastokaistan alustalla tai heidän omilla YouTube-kanavillaan ja tuotu sieltä osaksi Tarinasaalis-pakettia Kirjastokaistalle.

Vinkatut sarjakuvat

• Jamie Smart: Pupu vs. apina, käännös Mirjam Ilvas
  • Johanna Witick: Oravalaakson tarinoita: Ossi ja Titityy
  • Sylvia Doyué ja Paola Antista: Sorceline: Kryptoeläintieteen alkeet ja Lasipatsaiden salaisuus, käännös Kirsi Kinnunen