Tarinasaalis 2023: Aicha Benmerabet – Arabiankieliset lastenkirjat

Aicha Benmerabet Helsingin kaupunginkirjastosta esittelee vuonna 2023 ilmestyneitä arabiankielisiä lastenkirjoja. Monikielisen kirjaston tuottaman videon kielenä on arabia ja suomi.

Vinkatut kirjat:

• Nilsson, Ulf, Silsilat almuhaqiq ghargh : alqadiat al’uwlaa (Kommissarie Gordon : Det första fallet)
  • Jernberger, Marcus, Mutam al-qattat (Kattrestaurangen)
  • Käck, Mattias, Al-waqt fi ijazah (Tiden tar semester)
  • Moroni, Lisa, Mufajaah Yuyu (Kurran och Pigan räddar en liten)
  • Lindström, Eva, Yawm fi hayah usfurah wa-usfur (En fågeldag)
  • Kestere, Ulrika, Qunfudhat al-raqiqah (Den känsliga igelkotten)
  • Nilsson, Mia, Iftah wasi’an ya Tamtam (Hugo : gapa stort!)
  • Lindström, Eva, Sadiqi al-qird (Apan och jag)
  • Majdalawi, Flora, Min al-fajl ilá al-ghurub ma’a tuyur ghabat al-kharrub
  • Majdalawi, Flora, Amam khalf
  • Majdalawi, Flora, Fawka tahta
  • Virke, Emma, Almawzt allaeub (En busig banan)

Kirjat on julkaissut Majdalawi Masterpieces – Majdalawi-Masterpieces ja ne löytyvät Monikielisen kirjaston kokoelmasta Monikielinen kirjasto | Helmet

Tarinasaalis on kokonaisuus, jossa kirjastolaiset vinkkaavat valitsemiaan parhaita vuonna 2023 ilmestyneitä lasten- ja nuortenkirjoja. Mukana ovat myös lapsille ja nuorille sopivat pelit sekä lastenmusiikki. Tarinasaalis-kokonaisuus tuotetaan nyt toista kertaa. Ensimmäinen paketti koottiin vuoden 2022 aineistosadosta. Tarinasaalis-kokonaisuudessa aiheet on jaettu mukaan lähteneiden kirjastojen kesken. Jokainen kirjasto on tuottanut vinkkivideot haluamallaan tavalla ja lähettänyt ne osaksi kokonaisuutta Kirjastokaistalle. Tarinasaalis-kokonaisuuden idea on alun perin Espoon kaupunginkirjastosta. Tarinasaalis-tuotantoa koordinoivat yhdessä Seinäjoen kaupunginkirjaston lasten ja nuorten lukemista edistävien kirjastopalvelujen valtakunnallinen erityistehtävä eli Seinäjoen Erte ja Kirjastokaista.

Kirjastojen tuottamat Tarinasaalis-videot on julkaistu kirjastojen omien toiveiden mukaan joko Kirjastokaistan alustalla tai heidän omilla YouTube-kanavillaan ja tuotu sieltä osaksi Tarinasaalis-pakettia Kirjastokaistalle.

Katso lisää:
Kaikki vuoden 2023 Tarinasaalis-videot