Tarinasaalis 2022: Markku Kesti – Nuorten sarjakuvat

Markku Kesti Kotkan kaupunginkirjastosta esittelee vuonna 2022 ilmestyneitä nuorten sarjakuvia. Esitys on osa 19.1.2023 järjestettyä ”Vuoden 2022 lasten- ja nuortenaineistojen topit (ja flopit)” -koulutuspäivää, jossa Lahden AKE-alueen lasten- ja nuortenkirjastotyön osaajat esittelivät vuonna 2022 ilmestynyttä lasten- ja nuortenaineistoa. Video on nyt mukana myös Tarinasaalis-paketissa.

Tarinasaalis on kokonaisuus, jossa kirjastolaiset vinkkaavat valitsemiaan parhaita vuonna 2022 ilmestyneitä lasten- ja nuortenkirjoja. Tarinasaalis-kokonaisuus syntyi siten, että aiemmin kirjakatsauksia tehneitä kirjastoja kutsuttiin mukaan yhteisiin vinkkaustalkoisiin. Aiheet jaettiin mukaan lähteneiden kirjastojen kesken. Jokainen kirjasto tuotti vinkkivideot haluamallaan tavalla ja lähetti ne julkaistavaksi Kirjastokaistalle. Tarinasaalis-kokonaisuuden idea on Espoon kaupunginkirjaston. Seinäjoen kaupunginkirjaston lasten ja nuorten lukemista edistävien kirjastopalvelujen valtakunnallinen erityistehtävä eli Seinäjoen Erte sai kutsun mukaan koordinoimaan kokonaisuutta yhdessä Espoon kaupunginkirjaston kanssa, ja Kirjastokaista huolehtimaan videoiden julkaisusta Tarinasaalis-kokonaisuutena.

Katso lisää:
Kaikki Tarinasaalis-videot
Tietoa Tarinasaalis-kokonaisuudesta Kirjastokaistan blogissa

Videon tuotanto: Lahden kaupunginkirjasto, alueellinen kehittämistehtävä
Grafiikka: Kati Vuorento
Tarinasaalis-videoiden julkaisija: Kirjastokaista, 2023