Tarinasaalis 2022: Jertta Pomeranz – Nuorten runot

Jertta Pomeranz Espoon kaupunginkirjastosta esittelee vuonna 2022 ilmestyneitä nuorille suunnattuja runoteoksia. Koska nuorille suunnattua painettua runoutta ilmestyy varsin vähän, on mukana paljon runoja aikuisten kokoelmasta.

ESITELLYT TEOKSET
– Veera Milja: Supersalanen tyttöpäiväkirja
– Ester Nuori Leppä: Maanantai ja mustat hitit
– Aleksi Wilenius: Älä kerro tätä
– Sanni Purhonen: Jos vain muuttuisin toiseksi

Tarinasaalis on kokonaisuus, jossa kirjastolaiset vinkkaavat valitsemiaan parhaita vuonna 2022 ilmestyneitä lasten- ja nuortenkirjoja. Tarinasaalis-kokonaisuus syntyi siten, että aiemmin kirjakatsauksia tehneitä kirjastoja kutsuttiin mukaan yhteisiin vinkkaustalkoisiin. Aiheet jaettiin mukaan lähteneiden kirjastojen kesken. Jokainen kirjasto tuotti vinkkivideot haluamallaan tavalla ja lähetti ne julkaistavaksi Kirjastokaistalle. Tarinasaalis-kokonaisuuden idea on Espoon kaupunginkirjaston. Seinäjoen kaupunginkirjaston lasten ja nuorten lukemista edistävien kirjastopalvelujen valtakunnallinen erityistehtävä eli Seinäjoen Erte sai kutsun mukaan koordinoimaan kokonaisuutta yhdessä Espoon kaupunginkirjaston kanssa, ja Kirjastokaista huolehtimaan videoiden julkaisusta Tarinasaalis-kokonaisuutena.

Katso lisää:
Kaikki Tarinasaalis-videot
Tietoa Tarinasaalis-kokonaisuudesta Kirjastokaistan blogissa
Nokturno, digitaalista, kokeilevaa runoutta
Runon aika, 15-osainen videosarja / Yle Areena
Nuoret runoilijat kertovat, mitä suomalainen runous on juuri nyt / HS

Vinkkarin kiitokset kollegiaalisesta avusta Niina Holmille ja Jani Niemiselle.

Videon tuotanto: Espoon kaupunginkirjasto
Grafiikka: Kati Vuorento