Sivupiiri vinkkaa: Siiri Enoranta – Maailmantyttäret

Sivupiirin Henriika vinkkaa erilaisia nuortenkirjoja. Lukuvinkkinä Siiri Enorannan Maailmantyttäret (WSOY, 2022). Mukana vinkkivideoilla on myös Henriikan Astrid-koira.

”Me oltiin enemmän tai vähemmän orpoja, ja me päätettiin enemmän tai vähemmän pelastaa maailma.” Heitä on viisi ja he tapaavat Sopusointu-leirillä yksinäisille. Vaikka luonto on alkanut elpyä ja ihmiset ovat vihdoin yhdenvertaisia, jokainen tytöistä on kohdannut surua omassa elämässään. Lisäksi esiäidin muistot maailmanlopun partaalta heittävät varjonsa heidän ylleen. Joselinan veli on kuollut salaperäisten konehyönteisten hyökkäyksessä, ja tytöt lähtevät yhdessä selvittämään niiden arvoitusta. Mysteeri vie heidät taistellen ja tanssien läpi Maailmankodin ihmeiden – ja lopulta matka saattaa olla perille pääsyä tärkeämpää. Teos on kangastus seikkailuromaanista, moderni tyttökirja ja visionäärinen tutkielma ystävyydestä ja paremmasta maailmasta. (Lähde: WSOY)

Teos Sivupiirissä
Lisää Sivupiirin vinkkivideoita

Löydät tämän videon myös:
Sivupiirin Instagramista
Sivupiirin Facebookista