Sivupiiri vinkkaa: Marja-Leena Tiainen – Hotelli Desperado

Sivupiirin Henriika vinkkaa erilaisia nuortenkirjoja. Lukuvinkkinä Marja-Leena Tiaisen Hotelli Desperado (Icasos, 2021). Mukana vinkkivideoilla on myös Henriikan Astrid-koira.

Daniel ja Isla tapaavat syksyisessä Ateenassa. Isla on elänyt suojattua elämää Suomessa, Daniel kokenut sodan kauhut Syyriassa. Daniel haluaa Suomeen Jakob-veljensä luo, mutta matkanteko tyssää, kun hänet ryöstetään.
Islan kirjailijaisä päätyy haastattelemaan Danielia rikosromaaniaan varten. Isla lukee salaa isänsä muistiinpanoja ja saa tietää järkyttäviä asioita Danielista.
Loman jälkeen Isla palaa perheineen Suomeen. Daniel jää Ateenaan. Talven lähestyessä Danielin epätoivo kasvaa. Eräänä yönä hän sekaantuu väkivaltaiseen yhteenottoon, soittaa Islan isälle ja kertoo, että hänen on päästävä pois Ateenasta. (Tekstin lähde: Icasos)

Teos Sivupiirissä
Lisää Sivupiirin vinkkivideoita

Löydät tämän videon myös:
Sivupiirin Instagramista
Sivupiirin Facebookista