Sisältäni botin löysin – tekoäly osana tulevaisuuden kirjastotyötä -paneeli

Yksikön päällikkö Suvi Sivulainen Helsingin kaupunginkirjastoat vetää ”Sisältäni botin löysin – tekoäly osana tulevaisuuden kirjastotyötä” -seminaarin paneelikeskustelun.

Keskustelussa ovat mukana seminaarin alustajat business designer Mikael Hindsberg YLE:ltä, yliopettaja Ari Haasio Seinäjoen ammattikorkeakoulusta ja erikoiskirjastonhoitaja Karkki Havaste Vantaan kaupunginkirjastosta. Keskustelijat vastaavat myös chatista sekä paikan päältä Maijansalista tulleisiin katsojakysymyksiin.

Helmet-kirjastojen seudullinen koulutusryhmä järjesti yhteistyössä Kirjastokaistan kanssa ”Sisältäni botin löysin – tekoäly osana tulevaisuuden kirjastotyötä” -seminaarin Oodin Maijansalissa 14.3.2024. Kirjastonjohtaja ja digitaalisen informaatiolukutaidon ja -palveluiden vastuu esihenkilö Heli Kolehmainen Helsingin kaupunginkirjastosta juonsi tilaisuuden. Tekoäly puhuttaa, kiinnostaa ja mietityttää kirjastoissa. Kuuntele kiinnostavia puheenvuoroja ja keskustelua tekoälyn vaikutuksesta kirjastotyöhön.

Seminaarin kaikki esitykset

Stream: Mikko Helander ja Joonas Nevalainen