Sanna Vääriskoski-Kaukanen: Kirjasto kotoutumisen tukena

Youtube-videoiden tekstityspainikkeen saat esille käynnistämällä videon.

Lahden kaupunginkirjastossa informaatikkona työskentelevä Sanna Vääriskoski-Kaukanen kertoo, kuinka Lahdessa tuetaan maahan muuttaneita henkilöitä kotoutumisessa, millaisia palveluja kirjasto tarjoaa ja millaista yhteistyötä tehdään eri tahojen kanssa. Työntekijöille on tarjottu antirasismikoulutusta, ja kirjastossa on laadittu turvallisemman tilan periaatteet.

Sanna Vääriskoski-Kaukasen esitys on osa Lahden AKE:n järjestämää koulutuspäivää, joka sisälsi tietopaketin maahanmuutosta, selkokielikeskuksen ja Monikielisen kirjaston palveluista sekä kirjastonäkökulmaa aiheeseen: miten kirjastopalvelut ovat tai voisivat parhaiten olla mukana Suomeen muuttaneiden kotoutumisessa? ”Maahanmuuton monimuotoisuus – kirjasto kotoutumisen tukena” -koulutuspäivästä järjestettiin Teams-etäyhteydellä 7.9.2023.

Video on tuotu Kirjastokaistalle Lahden AKE:n YouTube-kanavalta.

Lahden AKE:n YouTube-kanava

Videon tuotanto: Lahden kaupunginkirjaston alueellinen kehittämistehtävä