Pelin paikka LIVE: Pikkujoululähetys – Yhteistyöpelit (Jakso 13)

Pelin paikka LIVEn 13. osassa ollaan pikkujoulutunnelmissa ja sen aiheena on yhteistyöpelit. Pelin paikka LIVE lähetettiin 17.12.2019, jolloin Heikki Marjomaan kanssa keskustelemaan ja pelaamaan saapui Anne Heinonen Helsingin kaupunginkirjastosta. Viime vuoden pikkujoululähetyksessä tutkimme millaisia pelejä voi pelata perheen kesken joulun pitkinä vapaina. Tänä vuonna jatkoimme teemaa niin, että olimme valikoineet pikkujoululähetykseen pelattavaksi yhteistyöpelejä, jotka kiinnostavat enemmänkin isompia nuoria ja aikuisia.

Kirjastokaista ja Pelin paikka tuottavat sarjaa, jossa peliasiantuntija Heikki Marjomaa vieraineen keskustelee pelaamisen ohessa pelien sisällöistä ja tarinoista vertaillen niitä muihin tarina-alustoihin. Ohjelmat lähetetään livenä kerran kuukaudessa ja ne ovat katsottavissa myös lähetyksen jälkeen. Streamin alustoina toimivat samanaikaisesti pelivideopalvelu Twitch.tv ja Vimeo.

Miksi pelit ja pelaaminen kiehtovat? Mitä pelatessa tapahtuu? Millaisia pelejä on olemassa? Mikä tekee pelistä hyvän? Kuinka kova lukija pärjää, kun edessä on valintoja sisältävä epälineaarinen digitaalinen tarinamuoto? Miksi pelit ja pelaaminen kuuluvat kirjastoon? Kuinka aloittaa peliharrastus? Miten löydän mieleiseni pelin? Keskustelussa ruoditaan muun muassa näitä teemoja sekä ennen muuta teidän, streamin seuraajien, lähettämiä kysymyksiä.

Katso myös:
Kaikki Pelin paikka LIVE -tallenteet