Pauliina Mäkelä: Sosiaalisen median viestinnän suunnittelu ja tavoitteellisuus

Pauliina Mäkelä Viestintä-Pirittasta pitää esityksen ”Sosiaalisen median viestinnän suunnittelu ja tavoitteellisuus”. Esitys on osa Kirjastoseuran 14.4.2021 järjestämää ”Sosiaalinen media ja kirjastot” -webinaaria.

Monikanavainen sosiaalinen media tarjoaa matalan kynnyksen tavoittaa asiakkaita, viestiä tärkeistä asioista, tarjota kirjavinkkejä, tiedottaa palveluista ja olla ylipäätään läsnä ihmisten elämässä nyt, kun kirjastoissa ei voi toistaiseksi viettää aikaa. Kuinka sometyöskentelyä voi toteuttaa monipuolisesti ja tehokkaasti? Mitkä ovat parhaimmat vinkit kirjastojen näkökulmasta somessa toimimiseen ja kuinka somessa voi tavoittaa nuoria? Muun muassa näihin kysymyksiin ”Sosiaalinen media ja kirjastot” -webinaarin esitykset tarjoavat pohdintoja ja vastauksia.

Kirjastoseura järjestää yhteistyössä Kirjastokaistan kanssa kolmen jakson mittaisen webinaarisarjan kevään 2021 aikana. Webinaarien sisällöllisestä suunnittelusta vastasi Kirjastoseuran tuottaja Pirjo Soininen. Tässä toisessa webinaarissa puhuivat Pauliina Mäkelän lisäksi Minttu Luomala ja Katja Pietilä Oulun kaupunginkirjastosta sekä Henriika Tulivirta Sivupiiristä.

Viestintä-Pirittan verkkosivut
Kirjastoseuran verkkosivut