Marja Hjelt: Yleisten kirjastojen konsortion kyselyt ja tutkimukset

Suunnittelija Marja Hjelt Yleisten kirjastojen konsortiosta kertoo työskentelystään konsortiossa sekä konsortion kyselyistä ja tutkimuksista ”E-aineistot ja kansalaiset” sekä ”E-aineistotilastot ja lainauskorvaus”. Marja Hjeltin esitys on Yleisten kirjastojen konsortion Hankintapäivän 2023 päätösosuus. Yleisten kirjastojen konsortion perinteinen Hankintapäivä pidettiin Helsingissä, keskustakirjasto Oodin Kuutio-tilassa 18.10.2023. Osuuden lopuksi Virva Nousiainen-Hiiri, Marja Hjelt ja Aino Ketonen päättävät tilaisuuden.

Vuonna 2023 tulee kuluneeksi 10 vuotta konsortion perustamisesta, ja päivän ohjelma keskittyikin konsortion historiaan ja nykypäivään. Vuoden 2023 Hankintapäivä oli Konsortion 10-vuotisjuhlaseminaari.

Yleisten kirjastojen konsortio on vuonna 2014 perustettu yhteistyöelin, jonka toiminta keskittyy kirjastojen e-aineistoihin eli kaikkeen digimediaan sekä metatietoprosesseihin. Yleisten kirjastojen konsortio järjestää vuosittain Yleisten kirjastojen henkilöstölle suunnatun Hankintapäivän, jossa käsitellään ajankohtaisia hankkeita ja kirjastojen aineistokilpailutuksia.

Lisätiedot:
Hankintapäivän 2023 kaikki esitykset