Maria Malho: Kirjastojen arvo kunnissa ja yhteiskunnassa

Demos Helsingin konsultti Maria Malho pitää esityksen ”Kirjastojen arvo kunnissa ja yhteiskunnassa”. Demos Helsinki on työskennellyt Vantaan kaupunginkirjaston ja kirjaston kumppaneiden kanssa luoden kirjastolle uutta visiota ja strategiaa kohti vuotta 2030. Osallistuva Vantaa -sivulla oli asukkaille ja kirjaston käyttäjille suunnattu kysely, jossa kerättiin toiveita tulevaisuuden kirjastopalveluista sekä näkemyksiä Vantaan kirjaston tärkeimmistä päämääristä. Malho kertoo kirjaston strategiatyössä ja myös palasia kyselyn tuloksista. Esitys on osa Kirjastoseuran 10.2.2021 järjestämää Kuntavaikuttaminen ja kirjastot -webinaaria. Webinaarissa pureuduttiin siihen, miten kirjastot saadaan näkyviin kuntavaaleissa.

Kirjastoseura järjestää yhteistyössä Kirjastokaistan kanssa kolmen jakson mittaisen webinaarisarjan kevään 2021 aikana. Webinaarien sisällöllisestä suunnittelusta vastasi Kirjastoseuran tuottaja Pirjo Soininen. Tässä ensimmäisessä webinaarissa puhuivat Maria Malhon lisäksi Suomen kirjastoseuran toiminnanjohtaja Rauha Maarno, Helsingin apulaispormestari Anni Sinnemäki sekä Espoon kirjastopalveluiden johtaja Jaana Tyrni.

Osallistuva Vantaa -verkkosivut
Kirjastoseuran Tärkeintä kirjastossa -kampanjasivusto