Leena Aaltonen: Ekologinen kestävä kehitys taiteen ja kulttuurin toimialoilla

Kulttuuriasiainneuvos Leena Aaltonen opetus- ja kulttuuriministeriöstä pitää esityksen ”Ekologinen kestävä kehitys taiteen ja kulttuurin toimialoilla”. Esitys on osa Ympäristötietoisuutta kirjastoihin -webinaaria, joka järjestettiin 3.3.2021. Webinaarin järjesti Kirjastojen ympäristötietoisuus 2020-luvulle -hanke. Webinaarissa kuultiin mm. mikä on 1,5 asteen kirjasto ja mitä ekologinen kestävä kehitys on taiteen ja kulttuurin toimialoilla. Webinaarissa esiteltiin myös hankkeen tutkimustulokset ja kirjastojen ympäristötekoja.

Yleisten kirjastojen ympäristötietoisuus 2020-luvulle -hanke on Helsingin kaupunginkirjastojen hallinnoima ja opetus- ja kulttuuriministeriön rahoittama kansallinen tutkimus- ja koulutushanke (2020–2021), jonka tarkoituksena on edistää kirjastojen ympäristötietoisuutta, hiilineutraaliutta ja jakamistaloutta.

Ympäristötietoisuutta kirjastoihin -webinaarin esitykset
Vihreä kirjasto -sivut
Kirjastojen ympäristötietoisuus -kyselyn tulokset
Kirjastojen hiilijajanjälkimittauksen tulokset (pdf)