Lahden AKE esittää #2: Kirjasampo – kirjallisuuden verkkopalvelu kirjastotyössä

Webinaari, jossa informaatikko ja toimittaja Tuomas Aitonurmi Helsingin kaupunginkirjaston Valtakunnallisista kehittämispalveluista esittelee Kirjasampoa. Webinaarin tilaaja on Lahden kaupunginkirjasto, alueellinen kehittämistehtävä, ja se pidettiin 22.2.2019.

Kirjasampo.fi / Boksampo.fi on suomalaisten kirjastojen kirjallisuusverkkopalvelu. Se on osa Kirjastot.fi-palvelukokonaisuutta. Kirjasammosta löydät kiinnostavia kirjailijoita, kirjoja ja uusia lukukokemuksia. Voit myös tarkistaa kirjojen saatavuuden kirjastosta, kertoa lukemistasi kirjoista ja suositella niitä muille. Syksyllä 2011 julkistettu Kirjasampo on kehitetty erityisesti kaunokirjallisuuden hakua varten, mutta nykyisin palvelussa esitellään myös tietokirjallisuutta. Teosten kuvailutiedot Kirjasammossa ovat erityisesti vanhemman kirjallisuuden osalta kattavammat kuin yleensä kirjastojen tietokannoissa tai muissa vastaavissa palveluissa.

Video on tuotu Kirjastokaistalle Lahden AKE:n YouTube-kanavalta.

Lisätiedot:
Kirjasampo
Lahden AKE:n YouTube-kanava

Videon tuotanto: Lahden kaupunginkirjasto, alueellinen kehittämistehtävä