Osa 3: Mitä tapahtuu, jos lainaan kirjan ja se menee rikki?

Johanna ja Riitta tapaavat sattumalta kirjaston ovella. Johanna kertoo, että hänen koiransa rikkoi vahingossa yhden lainakirjan ja hän tuli selvittämään kirjastoon tilannetta. Riitalla herää uteliaisuus mitä kirjastosta vastataan. Eipä aikaakaan kun Riikka selvittää tilanteen.
Kurkistus kulisseihin on Kirjastokaistan ja Lahden kaupunginkirjaston yhteistyönä tuotettu ohjelmasarja.

KatKatso myös:
Lahden kaupunginkirjaston kotisivut

Lapsi: Johanna 10 v.
Aikuinen: Riitta Taarasti
Virkailija: Riikka Kiiski
Käsikirjoitus: Riitta Taarasti
Koordinointi Lahdessa: Tanja Ojakangas
Kuvaus ja editointi: Tuomas Lipponen
Grafiikat: Harri Oksanen
Kuvauspäivä: 2.9.2010

2 kommenttia

1. Saimme tästä ohjelmasta palautteen, jossa katsoja muistutti, että joissakin tapauksissa tuhoutuneesta kirjaston kirjasta tai muusta lainasta tulee seurauksia. Aivan totta. Jos kirja on pahoin vaurioitunut, joutuu lainaaja korvaamaan sen. Joka tapauksessa on tärkeää, ettei lainaaja ryhdy korjaamaan itse kirjaa, vaan tuo sen kirjastoon, jossa henkilökunta arvioi voiko kirjan vielä korjata. – Riitta Taarasti –