Kun ihmisellä on ystäviä (suullisesti kerrottu)

Lukemaan innostaja, erikoiskirjastovirkailija Agneta Möller-Salmela kertoo Hangon kaupunginkirjaston elämyshuoneessa tarinan Kun ihmisellä on ystäviä.

KESKUSTELUA TARINASTA:
Nuori poika joka lähti maailmalle, näki matkallaan niin monta paikkaa. Kuvaile niistä yksi, mainitse viisi yksityiskohtaa paikasta!
Onneksi nuori poika sai paljon apua ystäviltä. Mikä testeistä oli mielestäsi kaikkein vaikein? Osaatko laittaa niitä vaikeusjärjestykseen?
Jos sinun pitäisi selvitä näistä kaikista kokeista tässä meidän ajassa. Uskoisitko että on olemassa jokin tekniikka mitä voisit käyttää?
Onko sinulla ystäviä?
Miten olet onnistunut saamaan hyviä ystäviä?
Miltä se tuntuu jos jostakin syystä ei saa tavata ystäviä?

TEE:
Kokeile hengittää kuin kala kuivalla maalla!
Kysy vanhemmiltasi jos saat kaataa pienenpieniä kasoja (1cm X 1cm) suolaa ja pippuria kotisi tiskipöydälle. Sekoita ne yhteen ja huomaa miten vaikeata olisi erotella ne uudelleen!

PIIRRÄ TAI MAALAA:
Piirrä kaunis portti missä nuoret tapasivat ensimmäisen kerran!
Maalaa kamala sekasorto kun kuningas juoksee linnastaan huutaen että linnan katto palaa!

KIRJOITA:
Monta vuotta myöhemmin poika ja prinsessa saivat apua kirahvilta..
Viikko häiden jälkeen prinsessalta putosi kruunu nopeasti virtaavaan koskeen..
Kerran ystäväni tarvitsi apuani..

Agneta Möller-Salmela, Lukemaan innostaja

Lisätietoa: