Kirsikka Saari: Hölmö nuori sydän

Kirsikka Saari kertoo Turun Kirjamessuilta suoralähetetyssä haastattelussa kirjastaan Hölmö nuori sydän (Otava, 2018). Saaren haastattelijana on Noora Al-Ani.

Palkitun käsikirjoittajan karhean kaunis tarina nuoruuden vimmasta ja hullusta ensirakkaudesta. Lenni on rakastunut arvaamattomaan Kiiraan, joka ei ole häntä huomaavinaan. Kiira pyörittää lähiön kaveripiiriä, mutta kerran vielä hän lentää pois. Yksi yö muuttaa kaiken. Kiira tulee raskaaksi ja nuoret päättävät pitää lapsen, lippunsa aikuisuuteen. Mutta mikään ei ole sellaista kuin Kiira kuvitteli, vähiten Lenni. Lenni haluaa olla kunnon isä, vaikkei tiedä miten. Hän löytää isähahmoksi äärioikeistolaisissa piireissä pyörivän Jannen, jonka porukassa hän tuntee vihdoin täyttävänsä miehen mitat. Askel askeleelta Lenni kulkee kohti valintoja, joilla on kauaskantoiset vaikutukset. (Lähde: Otava)

Käsikirjoittaja ja ohjaaja Kirsikka Saaren esikoisromaanista on tehty myös elokuvaversio. Se saa ensi-iltansa Suomessa lokakuussa 2018. Elokuvan on ohjannut Selma Vilhunen ja käsikirjoittanut Kirsikka Saari.

Kirjastokaista osallistui Turun Kirjamessuille 2018 siten, että Kirjastokaistalla oli suoralähetyspiste messukeskuksen sisääntuloaulassa perjantaina 5.10. ja lauantaina 6.10. Suoralähetyspisteestä lähetettiin kirjailijahaastatteluja, joka mahdollisti messutunnelmaan pääsemisen niillekin, jotka eivät päässeet paikanpäälle messuille. Kirjailijahaastattelut ovat Kirjastokaistan, Kirjasammon ja Turun Kirjamessujen yhteistuotanto. Turun Kirjamessujen ohjelmapäällikkönä toimi Seppo Puttonen.

Kirsikka Saari Kirjasampo.fi:ssä
Tietoja elokuvasta