Kirjaston ovet avautuvat Europa-merkeissä

Itella julkaisi Kirjan ja ruusun päivänä 4.5.2010 Europa-sarjassa hurmaavat postimerkit, jotka esittelevät kirjastoa ja juhlistavat 100-vuotiasta Suomen kirjastoseuraa. Kirjaston oven ja samalla lastenkirjan avaavia lapsia kuvaava postimerkki edustaa tänä vuonna Suomea Europa-postimerkkien sarjassa. Aihe on yhteiseurooppalaisesti kaikille sama ’Children´s books’ ja jokainen maa julkaisee merkit parhaaksi katsomallaan tavalla. Suomessa aiheeseen yhdistettiin kirjastoseuran juhlavuosi. Merkit on suunnitellut lastenkirjojen kuvituksistaan tunnettu taitelija Leena Lumme. Leena kertoo haastattelussa merkkien suunnittelutyöstä.

Toimittaja: Riitta Taarasti
Kuvaus ja editointi: Tuomas Lipponen