Katja Lehtonen: Monikulttuuristen kirjastopalveluiden kehittäminen Oulussa

Kirjastonhoitaja Katja Lehtonen Oulun kaupunginkirjastosta pitää esityksen ”Monikulttuuristen kirjastopalveluiden kehittäminen Oulussa”. Esitys on osa AVI Kirjastotoimen 27.9.2022 järjestämää ”Moninainen kirjasto” -webinaaria. Koulutuksessa tarjotaan eväitä johtamiseen moninaisessa toimintaympäristössä sekä moninaisuuden tukemiseen. Tilaisuuden juonsi kirjastotoimen ylitarkastaja Mika Mustikkamäki Länsi- ja Sisä-Suomen aluehallintovirastosta.

Yhteiskunnan heterogeenistyminen ja yksilökulttuurin vahvistuminen ovat ilmiöitä, jotka vaikuttavat kirjastoihin niin henkilökunnan kuin asiakkaiden kautta. Vaikutukset liittyvät niin kirjaston palveluihin kuin henkilöstöpolitiikkaan. Koulutuksessa pyritään tarjoamaan kirjastoille tietoa monikulttuurisuuden ja moninaisuuden ymmärtämiseksi ja tukemiseksi. Koulutuksen keynote-puhujana on moninaisuusasiantuntija Sara Salmani.

Lisätiedot:
Koulutuspäivän kaikki esitykset