Juha Hälinen & Viljami Marjomäki: Hertta-robotti käsittelee korttihakemukset

Verkkopalvelusuunnittelija Juha Hälinen ja verkkopalveluassistentti Viljami Marjomäki Jyväskylän kaupunginkirjastosta pitävät esityksen ”Hertta-robotti käsittelee korttihakemukset”. Osuuden lopuksi päivän vetäjä Jarkko Rikkilä purkaa chatissä tulleita kommentteja ja kysymyksiä Juha Hälisen ja Viljami Marjomäen kanssa.

Miten tekoäly ja robotiikka vaikuttavat kirjastoalaan? Mitä minun tulisi tietää aiheesta ja minkälaisia mahdollisuuksia nämä tarjoavat kirjastoille? Millaisia avauksia kirjastoissa on tehty?

8.11.2021 järjestetty PiKe-kehittämiskirjastopäivä tarttui näihin aiheisiin. Puheenvuoroja aiheesta kuultiin monipuolisesti esimerkiksi tekoälyn tarjoamien mahdollisuuksien, tulevaisuuden ja teemoihin liittyvän pedagogiikan kautta. Kirjastojen konkreettiset esimerkit täydensivät kattausta.

Päivän ohjelma
Päivän kaikki esitykset