Joonas Rentola ja Juha Viitanen: Verkosta virtaa – Hyvät ja huonot uutiset

Livestream-tallenne, jossa Joonas Rentola ja Juha Viitanen, EKL ry:stä pitävät Pecha Kucha -esityksen ”Verkosta virtaa – Hyvät ja huonot uutiset”. Esitys on osa Digituki 2019 -verkostotapaamista, joka pidettiin Tampereen pääkirjasto Metsossa 5.9.2019.

Eläkkeensaajien Keskusliitto EKL ry:n Verkosta virtaa -toiminnassa opastetaan vertaisopastajavoimin uusia ikäihmisiä digitaitojen pariin.

Digituki 2019 -verkostotapaaminen oli jatkoa lokakuussa 2018 järjestetylle digitukijoiden ensimmäiselle tapaamiselle, johon osallistui 120 digituen järjestää eri puolelta Suomea. Digituen tarve koskettaa laajasti kaikkia eri ikä- ja väestöryhmiä. Tampereella järjestetty valtakunnallinen digituen järjestäjien verkostotapaaminen oli tarkoitettu kaikille digituen antajille ja järjestäjille. Tilaisuudessa kuultiin järjestäjien ajankohtaiset digitukikuulumiset sekä esityksiä mm. Ylen digitreeneistä ja digitaitojen vahvistamisesta kansalaisopistoissa. Lisäksi digituen toimijat pääsivät ääneen ”Onnistumiset ja haasteet” -aiheisessa Pecha Kucha -sessiossa. Tampereen tilaisuuden järjestivät Tampereen kaupunki, Väestörekisterikeskus, Vanhustyön keskusliiton SeniorSurf-toiminta ja Helsingin kaupunki.

Digituki 2019 -verkostotapaamisen kaikki esitykset
Eläkkeensaajien Keskusliitto EKL ry:n Verkosta virtaa