Jarkko Rikkilä: Tekoälystä, roboteista ja hauista kirjastolla – päivän ohjelma ja johdatus aiheeseen

AkePiKe:n koordinaattori Jarkko Rikkilä pitää esityksen ”Tekoälystä, roboteista ja hauista kirjastolla – päivän ohjelma ja johdatus aiheeseen”.

Miten tekoäly ja robotiikka vaikuttavat kirjastoalaan? Mitä minun tulisi tietää aiheesta ja minkälaisia mahdollisuuksia nämä tarjoavat kirjastoille? Millaisia avauksia kirjastoissa on tehty?

8.11.2021 järjestetty PiKe-kehittämiskirjastopäivä tarttui näihin aiheisiin. Puheenvuoroja aiheesta kuultiin monipuolisesti esimerkiksi tekoälyn tarjoamien mahdollisuuksien, tulevaisuuden ja teemoihin liittyvän pedagogiikan kautta. Kirjastojen konkreettiset esimerkit täydensivät kattausta.

Päivän ohjelma
Päivän kaikki esitykset