Jaana Tyrni, Tommi Yläoutinen, Raija Hasu ja Tatu Kaihua Kirjasto osaamisen menestystekijänä -webinaarissa

Aluehallintovirastot järjestivät Kirjasto osaamisen menestystekijänä -webinaarin 23.5.2023. Tämä tallenne sisältää neljä esittelyä. Ylitarkastaja Marko Ojala toimii webinaarin juontajana.

• Neuvottelua julkisesta tilasta nimeltä kirjasto – asukkaat suunnittelemassa Lippulaivan kirjastoa
    projektipäällikkö Jaana Tyrni, Espoon kaupunginkirjasto
  • Case Kouvola: Mediamaja ja kirjallisuusterapia
    Tommi Yläoutinen ja Raija Hasu, Kouvolan kaupunginkirjasto
  • Case Joensuu: Ihmisten koulu
    Tatu Kaihua, Joensuun kaupunginkirjasto

Kirjastolailla pyritään edistämään mahdollisuuksia elinikäiseen oppimiseen ja osaamisen kehittämiseen. AVI Kirjastotoimen järjestämässä webinaarissa pohditaan, mitä tämä rooli tarkoittaa kirjastoille. Koulutuksessa käsitellään oppimisen tiloja, yhteiskehittelyä, oppimisen moniaistisuutta sekä kuullaan työmuodoista, joilla kirjastot ovat tukeneet oppimista.

Koulutus on jälkimmäinen osa kaksiosaista kokonaisuutta. Aiempi webinaari järjestettiin 2.5.2023 ja sen aiheena oli Osaaminen kirjaston menestystekijänä.

Lisätiedot:
Kirjasto osaamisen menestystekijänä -webinaarin molemmat osat
Osaaminen kirjaston menestystekijänä -webinaarin molemmat osat
Peruspalvelujen saatavuuden arviointi AVI:n sivuilla
Peruspalvelujen arviointi 2021 – Yleiset kirjastot (.pdf)

Videon tuotanto: Taustamarkkinat BGMT