Ilkka Valpasvuo: Lukemisen trendivallankumous innostaa nuoria tuottamaan

CC-painikkeen ollessa näkyvissä, voit valita itse tekstityksen.

Projektisuunnittelija Ilkka Valpasvuo Tampereen kaupunginkirjastosta pitää esityksen ”Lukemisen trendivallankumous innostaa nuoria tuottamaan mediasisältöjä”. Osuuden lopussa Ilkka Valpasvuo purkaa chatin kautta tulleita kommentteja ja kysymyksiä.

Tampereen kaupunginkirjaston uudessa Lukemisen trendivallankumous -hankkeessa tarjotaan nuorille mahdollisuus opetella lukuvinkkauksen ja kulttuurikritiikin muotoja erilaisilla nuorille tutuilla sosiaalisen median alustoilla. Aluehallintoviraston rahoituksen saanut hanke kestää yhden lukuvuoden 2021–2022, ja se toteutetaan yhdessä Tampereen kaupungin nuorisopalveluiden kanssa. Yhteistyössä ovat mukana myös Ylen uutisluokka, Juhannuskylän koulu ja Pirkkalan kirjasto.

Nuorten kohtaaminen, nuorten osallistumismahdollisuuksien lisääminen ja nuorten palveluiden kehittäminen nousevat usein esille kirjastoalalla. 29.10.2021 järjestetyn lanu-foorumin puheenvuorot valottavat ajankohtaisia hankkeita, nuorten osallisuuden näkökulmia ja tuovat konkreettisia esimerkkejä kirjastoalalta sekä alan ulkopuolelta. Puheenvuoroissa pohditaan myös, mitä oikeastaan tarkoitamme puhuessamme nuorista ja nuorten kiinnostuksen kohteista.

PiKen lanufoorumi oli suunnattu lasten ja nuorten kirjastotyötä tekeville ammattilaisille sekä kirjastolaisille, jotka haluavat oppia ymmärtämään nuorten toimintaympäristön muutoksista. Lähetykset on suunnattu Pirkanmaan ja Keski-Suomen kirjastolaisille, mutta striimiä pystyi seuraamaan myös valtakunnallisesti.

Lisätietoja:
PiKen lanufoorumi 2021 kaikki videot
PiKen lanufoorumi 2021 ohjelma
Lukemisen trendivallankumous -hankeen tiedote Tampereen sivuilla

Stream: Solid Stream
Tuotanto: Solid Stream ja julkaisijana Kirjastokaista, 2021

Jakaminen ja upotuskoodi

Videon oikean yläkulman -kuvakkeesta löydät painikkeet videon jakamiseen sekä embed-koodin . Kun kopiot ja liität koodin sivuillesi, saat videon näkymään siellä.
Lisätietoja
CC BY-NC-S

Tagit

Kommentoi