EuropeanaLocal ja KDK-hanke esittelyssä

Helsingin kaupunki on partnerina 3-vuotisessa EuropeanaLocal-hankkeessa. EuropeanaLocal on yksi Euroopan unionin hallinnoiman Europeanan satelliittihankkeista. Hankkeiden tavoitteena on kerätä yhteen kaikkien jäsenvaltioiden muistiorganisaatioiden digitaalisia aineistoja. EuropeanaLocalin kansallinen kokous järjestettiin Helsingissä Pääpostitalon auditoriossa 13.9.2010. Esittelyssä olivat Europeana, EuropeanaLocal sekä Suomen oma kansallinen digitaalinen kirjasto -hanke KDK. Kokouksessa tallennetussa haastatteluissa hankkeista kertovat Suomen EuropeanaLocal hankkeen projektipäällikkö Virva Nousiainen-Hiiri ja kirjastotoimen apulaisjohtaja Anna-Maria Soininvaara Helsingin kaupunginkirjastosta sekä suunnittelija Tapani Sainio Kansallinen digitaalinen kirjasto -hankkeesta ja pääsuunnittelija Ari Rouvari Kansalliskirjaston FinELib palveluyksiköstä.

Europeana
Kansallinen digitaalinen kirjasto (KDK) -hanke